جشن استقبال از غدیر – جشن غدیر کودک

جشن استقبال از غدیر مخصوص کودکان (توضیحات اجرای یک جشن)

در مقاله جشن استقبال از غدیر بخش های مختلف جهت اجرای یک جشن برای کودکان به طور کامل شرح داده شده، که شما بزرگواران می توانید برای برگزاری جشن عید غدیر از آنها استفاده نمایید.

بخش های مختلف جشن استقبال از غدیر 

قبل از قرآن
معرفی نمایش
معرفی سرود
معرفی مسابقه
معرفی دکلمه
معرفی بازی
خداحافظی


قبل از قرآن

بچه ها شادی کنید آمده عید غدیر
بار دیگر شهرما ، نورباران می شود
باز هم امشب پدر نقل و شیرینی خرید
بنده خوب خدا، یار پیغمبر علی علیه السلام
بانگ قرآن مجید، می رسد از کوچه ها
باز گوید مادرم، قصه های دلپذیر
با فروغ  چلچراغ ، شب چراغان می شود
باز بوی عطر و گل، می دهد پیغام عید
امام اول است، بهترین رهبر علی علیه السلام
مژده عید غدیر، شادی ما بچه ها

 


دوستای گلم سلام. لطفاً سکوت را رعایت کنید تا جشنمون را با نوای قشنگ قرآن کریم شروع کنیم ممنونم از این که به احترام قرآن سکوت می کنید.

سلام و خوشامد گویی

روزی پیامبر ما یکجا به نام غدیر، گفت به همه آدما
از این به بعد علی هست، امام و سرور او
هر کسی من بوده ام، بزرگ و رهبری او
از اون به بعد ایشون شد، اما مومن ها

 عید می گیریم اون روزو، تا باشد دنیا دنیا

 سلام به همه دوستای گلم عیدتون مبارک باشه. منو دوستام اینجا به خاطر عید غدیر که بزرگترین عید مسلمانان و شیعیان هست جشن گرفتیم و از همه شما ممنونم که دعوت ما را قبول کردین با مدیر این جا که با هم شادی کنیم. اول به افتخار خودتون یه دست و جیغ و هورای محکم.

 میخوایم یه سرودی رو پخش کنیم که کاغذ نوشته اش رو بچه ها الان به شما میدن دو دفعه با هم سرود را گوش می‌کنیم و دفع های  بعد همگی با هم از روی کاغذ آن این سرود را بلند می خوریم. موافقین؟؟؟


معرفی نمایش جشن استقبال از غدیر

چند روز دیگه روز عید غدیره. روزی که دو دست خدایی، دو دسته سبز و مهربون تو دست هم قرار گرفتند.  دستهای دو نفر که بهترین مردای روی زمین بودند. پیامبر صلی الله علیه و آله  دست علی علیه السلام را بالا برد و به همه گفت که بعد از من ، علی علیه السلام  رهبر همه مسلمون هاست.

پیامبر اون روز با صدای بلند فریاد زد: هرکس منو رهبر خودش میدونه ، از این به بعد ،علی هم رهبر اونه. پیامبر که علی علیه السلام رو خیلی دوست داشتن ، برای دوستان علی علیه السلام هم دعا کردند و گفتند: ای خدای بزرگ! حرکت علی رو دوست داره ، تو هم با او دوست باش و هرکس با علی دشمن ، تو هم با او دشمن باش.  خدایا به ما کمک کن که همیشه تا آخر عمرمون دوست و یاور حضرت علی علیه السلام باشیم.

 بچه های عزیز
دوستای من الان یه نمایش خیلی قشنگ رو  تمرین کردن که براتون اجرا کنند پس بیاین با هم براشون دست و هورا بکشیم تا بیان و نمایش را اجرا کنند.


معرفی سرود جشن استقبال از غدیر

 من بچه شیعه هستم
امام اول من
من بچه شیعه هستم
این است افتخارم
من بچه شیعه هستم
شعار من همیشه
شاداب و شاد و خندان
علی  است  شاه مردان
مثل گل بهارم
علی رو دوست دارم
صورتم مثل ماه
علی ولی الله

 خوب دوستای عزیزم، امیدوارم که از جشن لذت برده باشین. الان می خوام ازتون دعوت کنم که با هم سرودی که دوستان برای  اجراش زحمت کشیدن رو تماشا کنیم.  به افتخار خودتون یه دست مرتب بزنین تا دوستای من آماده بشن و بیان.


معرفی مسابقه جشن استقبال از غدیر

 دوستای عزیزم، کلمه غدیر چند تا معنی داره : برکه، آبگیر، نهر کوچک، به محلی که آب ها جمع میشه. میدونید. برخی اوقات آنقدر بارون میاد که سیل جاری میشه و برخی از جاهای زمین که ‏ گود هست.

 اونجا را آب فرا میگیره. غدیر هم یک جایی بوده که آب آن جا را فرا می گرفته  و به آنجا جمع شدن. این  غدیر معمولاً خشک نمیشه و حتی در سال های کم آب و خشک ازبین نمیره. چشمه آبی توی اون نزدیکی هست که بهش میگن چشمه غدیر یا به قول عرب ها عین الغدیر.

 این قدیم معروف به خم  است گاهی اوقات اسامی دیگری نیز شناخته میشه و کنار هم این برکه بوده که حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین خودشان معرفی کردند.

خب حالا  تا اینجا رو با هم همراهی کردیم ، رسیدیم به یک بخش خیلی باحال که کلی جایزه توش داره و اونم مسابقه هست. سعیده خانم که همه ما خیلی دوسشون داریم و دوست عزیزمون هست میان و برامون مسابقه را اجرا می کنند. پس به افتخار خودمون و جایزه ها یه دست و جیغ و هوراااا


معرفی دکلمه جشن استقبال از غدیر

غدیر چشمه جوشان
غدیر ، یه برکه خوب
غدیر ، یه روز زیبا
غدیر ، عید ولایت
پیغمبر خدا گفت
علی امام شماست
امام متقینه
حرف شیطون گوش نشه
غدیر به آب خروشان
غدیر ، یه روز محبوب
یه عید خوب خدا
شده روز هدایت
نبی مصطفی گفت دانا
برایتون رهنماست
امیرالمومنین
علی فراموش نشه

خوب دوست عزیزم خسته نباشین. برای این ساعت از برنامه دوست خوبم ……. خانم یک کلمه خیلی قشنگ در مورد عید غدیر و تمرین کرده که قراره بیاد برامون اجرا کنه. بیاین با هم ………… خانم را تشویق کنیم تا از دکلمه قشنگ لذت ببریم.


معرفی بازی جشن استقبال از غدیر

همه همیشه عید رو دوست دارند.عید روز شادی است.عید روز خوشحالی و خنده هست. عید همیشه روز آشتی کردن و پاک کردن غم وغصه از دل هامونه. ما بچه ها همیشه تو روزهای عید خیلی خوشحالیم. چون به دید و بازدید می ریم و از بزرگترهامون عیدی می گیریم.

حالا که نزدیک عید غدیر هستیم و اینجا هم به مناسبت عید غدیر جشن گرفتیم موافقین برای اینکه خیلی بهمون خوش بگذره یک بازی رو با هم بکنیم؟ خب پس به افتخار سعیده خانم که قراره بیان این بازی رو بهمون یاد بدن یک دست و هورای بلند.


خداحافظی جشن استقبال از غدیر

 

او دستهایی مهربان داشت
او شمع مردم بود و اشکش
او خوب بود، او نان خود را
او با خدا بود و خودش را
او مثل خورشید جهان تاب
تا اینکه جان خودش را
پروانه هارا پر نمی داد
بوی گل و پروانه می داد
با دیگران تقسیم می کرد
تنها به او تسلیم می کرد
تا آخرین لحظه درخشید
هم مثل نان خویش بخشید

دوستای خوبم . ممنونم که تو جشن ما (جشن استقبال از غدیر) شرکت کردین. امیدوارم بهتون خوش گذشته باشه و از عیدغدیر امسال یه خاطره خوب داشته باشین. بیاین با هم رو به قبله بایستیم و دستهامون رو به آسمون بلند کنیم و با هم دعای فرج رو بخونیم و جشنمون رو با این دعا تموم کنیم.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا