کاردستی واقعه غدیر – عید غدیر کودک

کاردستی واقعه غدیر (ایده برای عید غدیر کودک)

کاردستی واقعه غدیر ایده ای که برای عید غدیر کودکان طراحی شده، کودکان می توانند با کاغذ های رنگی و با کمک بزرگترها این کار دستی هارو برای عید غدیر درست کنند و در جشن های عید غدیر از آنها برای تزیین استفاده کنند. اگه یادتون باشه وقتی بچه بودیم با کمک تا زدن یک کاغذ و برش هایی روی اون، می تونستیم آدمک هایی درست کنیم که دست همدیگه رو گرفتن.

جا داره که با کمک این ایده، ماجرای غدیر رو به زبان کودکانه برای بچه هامون تعریف کنیم به این ترتیب هم می تونیم لحظات خوشی رو برای اونا و خودمون ایجاد کنیم و هم خاطره ی به یاد ماندنی از این عید بزرگ توی ذهنشون حک کنیم، پس با ما همراه باشید…

وسایل مورد نیاز کاردستی واقعه غدیر

وسایل مورد نیاز شما فقط کاغذ و قیچی هست که البته به سلیقه ی خودتون می تونید از مداد رنگی هم استفاده کنید. کاغذ را از وسط تا می زنیم. کاغذ تا شده را دوباره از وسط تا می زنیم. همینطور تعداد تاهای کاغذ را بیشتر می کنیم، (تعداد آدمک های ما به تعداد تاهایی که زده ایم بستگی دارد)

شکل آدم مورد نظر را روی کاغذ می کشیم به گونه ای که دست ها و پاهای آن به دو لبه ی کاغذ چسبیده باشد. دور قسمت های کشیده شده را برش می زنیم. حالا می تونیم تاهای کاغذ رو باز کنیم و آدم هایی رو ببینیم که دست های همدیگر رو گرفتن.

برای کشیدن حضرت رسول صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام، فقط یکبار کاغذ را تا می زنیم. و شکل مورد نظر (مانند شکل پایین) را روی آن می کشیم به گونه ای که قسمت دستی که بالا است روی قسمت تای کاغذ بیفتد.

حال دور آن را برش می زنیم، تای کاغذ را باز می کنیم و ادامه ی ماجرا… می تونید با کمک کودکانتان اونا رو رنگ آمیزی کنید و وقتی اونا رو کنار هم قرار دادید، داستان غدیر خم رو برای فرزندان دلبندتان تعریف کنید.

جهت مشاهده تصاویر کاردستی واقعه غدیر بر روی هر تصویر کلیک کنید.

 


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا